Kremnické vrchy:trasa-Králiky-Tunel-Kor.sedlo-Tabla-Pod Flochovou-Jegorovka-Horná Štubňa

Date:

Snow at 750 m:
Snow above 1000 m:
100.00 (cm)

V nedeľu 17.3.2013 sme sa na Králiky ako obvykle skoro ráno.Deň sa ukazoval pekný.Teplota vzduchu -8°C.Sneh bol na prekvapenie veľmi dobrý,premrznutý,trať upravená.Na mieste sme sa rozhodli ,že skúsime prejsť hrebeňom do Hornej Štubni.Kamaráti súhlasili,tak sme prešli popod mostíky smer Kordíky.Po žltej sme pešo vystúpili k Gergelyho tunelu.Ten bolo ledva vidieť pre kopy snehu.Podarilo sa nám preliezť cezeň na druhú stranu.V prístrešku pri kríži sme sa občerstvili čajom z termosky a aj niečím tuhým,čo sa žuť nemusí.Bežkári a turisti vedia o čo ide.Patrí to do výbavy každého.Bernardín to nieje.Potom sa rýchlo na výbornom snehu pokračovali do Kordíckeho sedla.Cestou sme už stretávali prvých bežkárov idúcich z Kordík.O 9.30 sme boli v sedle.Namazali sme lyže voskom -1až -5 a poďho po hrebeni na Tablu.Nevedeli sme do čoho ideme ale to nevadilo.Zaváňalo to dobrodružstvom.Pre Ivana to bola nová trasa.Dosť fučal studený vietor,ešťeže pred nami bola stopa jedného bežkára.Zišli sme pomaly okolo Svrčiníka k odbočke do Mokrej doliny aďalej po hrebeni popod Flochovú.Tu ešte vládne pravá pani zima.Na naše prekvapenie tu napadlo 10cm nového snehu.Prašaník ako vyšitý.Paráda.Sem-tam nám posvietilo aj slniečko a ja sneh poletoval vo vetre.Mali sme pekný výhľad na Skalku zo západu a aj Vtáčnik a v pozadí aj Štiavnické vrchy.Užívali sme si to plnými dúškami.Aj zjazdy boli parádne,až po Jegorovku.Od nej sme už pokračovali ako pionieri  a robili si vlastnú stopu.Táto trasa do Štubni nieje vôbec turisticky ani bežkársky značená.Neviem prečo.Fakticky sa ide po zvážnici až do dediny.Asi 7km od obce lesáci preorali cestu.Neviem načo,keď tu nič nerobia.Asi majú veľa love.Ešteže napadol nový sneh ,tak sme zišli skoro až do dediny o 14.30.Vlak do BB ide o 15.47 a stojí aj napodiv tohto roku v H.Štubni,tak sme mali čas aj na zaslúžené pivečko.V BB sme boli o 16.30.Akciu sme vyhodnotili ako výbornú a neľutovali sme naše rozhodnutie.