Králiky-Hostinec-Pršany

30.00 (cm)

Bežky 2016-17

Správa č.1

4.12.2016 sme zahájili novú lyžiarsku sezonu.Ráno v nedeľu ako vždy sme sa vyviezli busom o 6.40 na Králiky.Sami dvaja ,ja a Marian.Ostatným bežkárom sa asi nechce stávať tak skoro.Ale nám to vždy stojí za tie krásne východy slnka,čo sa nám potvrdilo aj dnes.Na dôkaz prikladám foto. Bola celkom dobrá kosa,-10°C,takže keď sme vyšli ku kolibe,hneď sme sa potúžili horúcim čajom z termosky a samozrejme aj niečím tuhším,čo sa hrýzť nemusí.Snežné delá boli v plnom prúde a chrlili umelý sneh.O 7.30 sme už stáli v stope.Snehu dosť,žiadne skaly netrčali na naše potešenie a od včera trať vyratrakovaná a vybežkovaná.Len jednu chybu mala.Nejaký blbec na skútri si to musel hasiť  po trati a rovno stredom.Bohužiaľ musím povedať že blbci ešte nevymreli.Ale dobrú náladu nám to nepokazilo.Stúpali sme pomaly hore a pľúca naberali slušnú dávku kyslíka.Za hodinku sme vyšli na hrebeň na prvú vyhliadku.Naskytli sa nám prekrásne výhľady na celý hrebeň Nízkych Tatier až po Kráľovu hoľu a na druhej strane Veľká Fatra s Krížnou,Čiernym kameňom a Rakytovom v pozadí.A tiež,čo býva málokedy boli vidieť Roháče s Barancom,Baníkovom a Tromi kopami.Paráda!Samozrejme sme všetko fotili.Potom sme to otočili a vydali sa na Hostinec,kde sme oficiálne zahájili sezonu.Slniečko svietilo,sneh sa trblietal a nám bolo sveta žiť.Lyže sa klzali samé.Z jedného miesta,kde les padol za obeť drevorubačom sa nám naskytol doteraz nám nevídaný výhľad smerom na juh do ďalekých dolín v zimnej inverzii až kdesi k Matre.tak sme to vyhodnotili,tým smerom nič vyššie nie je.Tiež prikladám na dôkaz foto.Na Hostinci sme sa srdečne zvítali  s personálom a zasadli ku krbíku,kde veselo tancovali plamene.Dali sme si výbornú kapustnicu a družne debatovali s ostatnými bežkármi o nadchádzajúcej sezone.Či sa vydarí,či nie.No uvidíme.Ešte cestou sa ku nám pridal aj tretí člen našej trojky Ivan,ktorý prispal a išiel za nami autom.o 11.15 sme sa vydali na cestu späť.My dvaja s Marianom sme sa rozhodli,vzhľadom na výborné podmienky,že to skúsime prejsť na Pršany.Obrovskú jamu na Malachovskej zvážnici konečne po 3 rokoch lesáci zasypali a upravili,tak sme si to išli preveriť.Pokiaľ bude sneh uvidíme.Trať bola na našu radosť ratrakovaná/síce len do polovice/ ,tak sme sa pohodlne viezli nadol.Jama skutočne opravené ale už aj v jednom mieste sadla o pol metra,po zime to bude potrebné dosypať.Podarilo sa nám zísť až nad Pršany a zakončiť dnešnú prvú túru v Pršianke pri krbe a zaslúženom pivečku,však sme prešli 29km.Na prvý krát celkom slušne.Takže kto môže hor sa do hôr!