Králiky-Hostinec-Pršany

25.00 (cm)
Snow above 1000 m:
30.00 (cm)

V sobotu 16.1.2015 sme vyrazili konečne na bežky na Skalku.Skôr nebolo snehu.Ráno ako my zvykneme prvým busom na Králiky.Teplota -1°C,čiže teplo arktická zima zatiaľ nedorazila.Nástup do stopy 7.30.Sneh vynikajúci skoro prašan,trat od Králik upravená ratrakom.Pre istotu dávame pod pätu modrý vosk a skvele sa nám ide.Zachytávame na foto východ slnka.Stúpame pomaly nahor.Často stojíme,zhlboka nasávame čerstvý vzduch a kocháme sa zasneženým okolím.Nechýba na guráž štamperlík rožovky.Na odbočke na Malachov a Pršany preskúmavam terén.Stopa samozrejme žiadna,ved zvážnica nad Ortútami je stále prevalená,ale mám dobré info,že to budú tento rok opravovat,no uvidíme.Pokračujeme smer Zlatá studňa,sem-tam nejaký bežkár,ešte je skoro,ostatní drichmú.ale rána sú najkrajšie.Ideme doprava na hrebeň a prvú výhliadku.Veľké výhľady nie sú,ale fotíme a potom späť pod Zl.st. a hor sa na Hostinec.Počasie nám praje,slnko svieti,vietor nefúka ,sneh fantastický no raadosť žiť!Príroda ako v rozprávke o Mrázikovi.O 9.40 prichádzame na Hostinec.Zvítanie s chatárkou Ivetkou,prvé tohto roku.Neodoláme a dávame si kapustnicu,bola výborná,aperitív bol nevyhnutný no a za kapustou bodne pivečko.Pri nom družne debatujeme a zdravíme sa so známymi.Tu sa definitívne rozhodujeme,že ako praví bežkárski fanatici dáme to až na Pršany,ved niekto musí byt ten prvý,čo spraví stopu.Budeme to my.Síce len dvaja,Ivan sa šetrí na večer,ale my dvaja s Marianom ideme.Počasie aj sneh je ideálny,čo už o týždeň nemusí byť.O 11.15 vyrážame,rýchlo sa presunieme pod Zl,st.,cestou už stretávame davy milovníkov sladkého dreva.Nečudo,ved sme sa načakali.Od odbočky začíname brodiť 30cm sneh,ale je sypký tak to ide celkom dobre.Ja vpredu,Marian za mnou.Prídeme k jame,zase je väčšia,vyzúvame lyže a prechádzame na druhú stranu.Fijú,stopa!Zo spodu niekto natiahol malým ratrakom stopu a aj bežkári potiaľto boli.Vdaka ,vrelá vdaka,už sa nám pôjde lepšie.A veru aj tak bolo.To už bol paraádny zjazdík až na Pršany.O 14.15 už sedíme v Pršianke a vysmädnutí doplňame tekutiny chmelovou polievkou.Svorne sme skonštatovali,že to bol dobrý nápad.Prvých 31km máme úspešne za sebou.Už sa tešíme o týždeň,možno dáme Južný okruh ak ešte pripadne alebo Donovaly-Šachtičky.