Králiky-prvá vyhliadka na hrebeni-Hostinec-Králiky

Snow above 1000 m:
80.00 (cm)

Správa č.9

Dnes 17.marca 2019 opäť v Kremnických vrchoch,ráno vo dvojici s Marianom a neskôr sa pridal do trojky aj ivan.Po predchádzajúcich dňoch plných dažďa nám meteopáni sľubovali peknú a slnečnú nedeľu.Nemýlili sa .Ráno to síce tak nevyzeralo,v BB bolo ráno nebo zatiahnuté nízkou hmlou.Tak isto to vyzeralo na Králikoch.Plusové teploty a mokrý nový sneh a hmla ako mlieko ale bolo cítiť zvrchu sa tlačiace slnko.Trať panenská a upravená ako pre nás.V tieni mierne ľadová.Pre istotu sme namazali voskom,držal a išli sme pomaličky hore po králickej zvážnici za doprovodu vtáčieho spevu všetkého druhu.darmo jar je už za dverami.Od nejakých 900m hmla ustupovala a objavili sa očakávané slnečné lúče.Hneď nám bolo lepšie na duši.darmo človek slnko potrebuje k žitiu.Prepracovali sme sa od Zlatej studni na hrebeň.kde sa nám otvorili pekné výhľady na druhú stranu doširoka a ďaleka.Z prvej vyhliadky  ako ju my nazývame sa nám otvoril svet na našu horehronskú stranu.A stálo to zato.Hrebeň N.Tatier od Prašivej,cez Veľkú Chochuľu.Latiborskú hoľu.Skalku,Chopok,Ďumbier až po Kráľovu hoľu.Na druhej ľavej strane V.Fatra s majestátnou Krížnou,Čiernym Kameňom a Rakytovom.No a bombonik za námahu pekne viditeľné Roháče s Barancom na čele.Paráda!!!Nemôžem samozrejme opomenúť masív našej najväčšej sopky divej  a čarokrásnej Poľany,ktorú ospieval náš básnický bard A.Sládkovič .Porobili sme pekné fotky,časť prikladám pre potešenie oka každého milovníka našich hôr.Nasýtili sme sa do plna duše a oka.uložiac tieto vzácne poklady do najhlbšieho vnútra.ktoré nám už nikto a nikdy nevyrve z vedomia.Prídu raz časy a budeme čerpať z tejto studne spomienok a opäť si ich sprítomňovať.No ale poďme ďalej z hrebeňa späť pod Zl.studňu a naberieme smer Hostinec.Tu už na trati pribúdali další nám podobní nadšenci,s niektorými sme dali reč a podľa potreby sme ich vďačne navigovali,veď sme tu doma.radi poradíme.Od Troch krížov sa nám opäť ovorili scenérie ,ktoré som už opisoval z hrebeňa.cestou na Hostinec sa nám predstavili v diaľke Štiavnické vrchy,další klenot  našej prírody na čele s bájnym Sitnom/kedy asi príde čas sitnianskych rytierov na záchranu slovenského národa pred degenerujúcim svetom?!.V Hostinci ešte nebolo veľa ľudí o miesto nebola núdza,oddýchli sme si pri krbe,dali reč aj pivečko,niečo pod zub.Vonku skoro jar,na teplomeri 12°C a človek by sa mohol aj opaľovať.Po 3/4 h sme uvolnili miesto daľším a pobrali sa výletným tempom späť na Králiky,cestou sa kochajúc krásnou prírodou a počasím,zajtra už má byť zase ináč.Vďaka Bohu za ten dnešný deň.Sneh na slnku zmokrel ale išlo sa dobre,zjazd do Králik sme si užívali .a o 12.30 sme boli dole.Nasáčkovali sme sa ivanovi do auta a vyrazili domov, s naplnenými dušami krásnymi dojmami.Prešli sme cca rekreačných 20km.

Všetkým milovníkom bežeckého lyžovania a našich krásnych hôr želám veľa podobných zážitkov.Jozef

Comments

Pán Jozef, včera sme boli tiež na Skalke. Ja som dokázal zhodnotiť náš výlet, že bol nádherný.

To ako ste vy vyjadrili svoj zážitok mi vyrazilo dych. Nádherne ste no napísali a doložili krásnymi fotografiami.