Králiky-Skalka-Južný okruh cez Slobodné-Hostinec-Králiky

Snow above 1000 m:
100.00 (cm)

Správa č.5

Dnes vo dvojici s Ivanom v Kremnických vrchoch.Ráno -8°C.bezvetrie,polojasno.Trate po celý deň vysoko kvalitné.Jednak snehom,ktorý bol premrznutý a jeho dostatok a jednak strojovou úpravou.Tentoraz veľká pochvala a vďaka všetkým ,ktorí sa na tom podielali.O 7.35 sme nastúpili do panenskej stopy.dnes sme boli ako prví.Pod pätu sme dali modrý vosk,na ktorom sa nám išlo po celý deň výborne.Sem-tam vykuklo aj slniečko a urobili sme pekné fotky,ktoré samozrejme prikladám.Sprevádzal nás aj spev čulých horských vtáčikov.Balzám na dušu.Pod Zlatou studňou prvá občerstvovačka,potom už nasledoval výstup na hrebeň z ktorého boli celkom dobré výhľady na horehronskú kotlinu na  ktorou sa týčili vrcholky hôr,vpravo majestátna  a divá Poľana s Hrbom,vľavo Nízke Tatry s Chopkom ,Ďumbierom s mlhavou Kráľovou hoľou v pozadí.Prašivá mala nasadenú čiapočku z nízkych oblakov.Uplne vľavo masív Veľkej Fatry s Krížnou,Čiernym kameňom a Rakytovom.Sceneriu dotvárala koruna Roháčov s Barancom.Baníkovom a Tromi kopami.Priamo pod nami Králiky a pod Pánskym dielom učupená moja obľúbená Špania dolina,no a samozrejme Sásová.moje bydlisko čoby súčasť Banskej Bystrice.Na hrebeni sa už objavovali prví bežkári idúci zo Skalky a bolo ich čoraz  viac.Na štadione R.Čilíka to už vyzeralo ako na Václaváku v Prahe,parkoviská sa rýchlo zaplňali nadšencami zimných športov z mnohých kútov Slovenska.Aj na trati sme stretávali ľudí mladých,starých od Bratislavy až po Prešov,ako sme sa dozvedeli od kolegov prosiacich o radu kade a kam sa vybrať najlepšie.radi sme im ako domáci rady poskytli však bežkári sme jedna veľká rodina,nie?Zo Skalky po krátkom oddychu sme nabrali kurz Južný okruh.Trať tiež perfektne upravená/o týždeň sa tu ide Biela stopa/,stačilo sa sem-tam odpichnúť a išlo to samo dole cez zasnežené lesy až Pod čerešňu.Vzhľadom na to ,že stopa bola natiahnutá smerom cez Slobodné naváhali sme a vybrali sme sa na tú asi 5km obchádzku.Stálo to zato.Táto časť je veľmi pekná a nie náročná.Obkľukou sme sa dostali na Šindliarku a z tade zase hore smer Hostinec.Tu už boli na trati skutočné davy ľudí a šípili sme ,že na Hostinci sa ťažko nájde nejaké voľné miesto na oddych.Presne aj tak bolo,už dávno som tu nevidel toľko ľudí.Mnohým ako aj nám neostalo iné len priestor pred Hostincom.Dnu by ani špendlík neprepadol,Nostalgicky sme si spomenuli,keď sme pred 2 týždňami sedeli istý čas dnu pri krbe len my traja.ale to sme tu boli už o 9.3O.Ale náladu nám to vôbec nepokazilo.hlavne,že je človek na čestvom vzduchu a hýbe sa v krásnej zasneženej prírode.A myslím,že to tak pociťovali aj ostatní okolo nás.Po doplnení energie z materiálnych vlastných zásob a dobití bateriek z okolitého žičlivého prostredia sme sa o 12.15 pomlkli ďalej smer Tri kríže.Zase vykuklo na chvíľu slniečko a v diaľke sme videli Sitno najvyší vrch Štiavnických vrchov.Aj od krížov sme mali pekné výhľady na už mnou spomínané "kopce" na začiatku.Nasledoval na stále výbornom snehu a perfektnej trati rýchly presun Pod Zlatú studňu a od nej super rýchly zjazd na Králiky.kde už bolo preplnené parkovisko so zjazdármi a náš presun do BB.

Sumárium:dnes to bola bežkovačka pár exeláns za ideálnych podmienok,prešli sme cca 30km bez akýchkoľvek problémov a môžem smelo konštatovať,že Kremnické vrchy sú skutočnou Mekkou bežkárov,kto tomu neverí,nech tam hneď beží.

Bežkárom a bežkárkam,horám a lesom zdar!!!  Jozef